خانه / ترجمه / ترجمه فوری مدارک

ترجمه فوری مدارک

به طور معمول زمانی که فرد متقاضی ترجمه فوری مدارک برای ارائه مدارک خود به مراجع مربوطه با محدودیت زمانی مواجه باشد درخواست ترجمه فوری از سوی دارالترجمه رسمی مورد نظر خود را خواهد داشت. بر این اساس دارالترجمه های رسمی و معتبر همواره می کوشند بهترین خدمات را جهت ترجمه رسمی مدارک به مشتریان خود ارائه داده و اسباب رضایت خاطر آنها را فراهم سازند.

ترجمه فوری مدارک

برخی اوقات پیش می آید که فرد متقاضی ترجمه مدارک در یک پروسه کاری با محدودیت زمانی روبرو می شود و می بایست کسری های پرونده خود را هر چه سریع تر تکمیل و به مراجع مورد نظر ارائه دهد. در چنین حالتی فرد ناگزیر است از خدمات مربوط به ترجمه فوری مدارک جهت آماده سازی سریع مدارک خود استفاده کند.

باید توجه داشت زمان معمول جهت تحویل ترجمه رسمی مدارک تنها با مهر مترجم رسمی به مدت ۳ روز است اما چنانچه لازم باشد ترجمه مدارک توسط دادگستری و وزارت امور خارجه تایید شود باید به مدت یک هفته زمان برای انجام این کار در نظر گرفته شود. در این میان اگر فرد متقاضی درخواست داشته باشد ترجمه مدارک وی کمتر از این مدت آماده شود می بایست هزینه ترجمه آنها را به صورت ترجمه فوری تقبل نماید.

لازم به ذکر است تمامی مدارک رسمی هر شخص اعم از شناسنامه، ترجمه سند ازدواج، گواهینامه رانندگی، پاسپورت، وکالت نامه و حتی گواهی فوت که صدور آن به وسیله مراجع دولتی هر کشور انجام می شود جزو اسناد رسمی به شمار می روند. از همین رو ترجمه آنها باید به صورت رسمی و به وسیله مترجم رسمی قوه قضائیه صورت گیرد تا در نهایت بتواند توسط ارگان های دولتی خارج از کشور مورد پذیرش قرار گیرد.

نکته قابل توجه در این رابطه آن است که بسیاری از سفارت خانه ها مانند سفارت آلمان و اتریش ترجمه رسمی مدارک متقاضیان را بدون تایید دادگستری مورد پذیرش قرار می دهند و به همین جهت نیاز نیست فرد متقاضی هیچگونه هزینه و زمانی را صرف اخذ تایید از دادگستری و وزارت امور خارجه نماید.

در چنین شرایطی ترجمه مدارک خیلی سریع و حتی در مدت زمانی کمتر از ۲۴ ساعت آماده شده و در اختیار شخص قرار می گیرد.

ترجمه فوری مدارک چقدر زمان می برد؟

از آنجایی که معمولا ارائه وقت سفارت خانه ها روند منظمی ندارد و البته به علت برخی دلایل دیگر، بسیاری از افراد مراجعه کننده به دارالترجمه های رسمی تقاضا دارند که ترجمه مدارک مورد نظرشان به صورت فوری و در کمترین زمان ممکن اتفاق بیفتد.

در چنین شرایطی می توان ترجمه رسمی مدارک فرد متقاضی را در زمان کمتری انجام داده و هر چه زودتر به وی تحویل داد. دارالترجمه های رسمی در خصوص ارائه خدمات ترجمه فوری مدارک در تلاشند ترجمه مدارک را با بهترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن برای مشتریان خود به انجام رسانند. بر این اساس دارالترجمه ها ترجمه رسمی همراه با مهر مترجم را بسته به نوع مدرکی که قرار است ترجمه شود در قالب ترجمه فوری مدارک و در مدت زمانی بین ۱۰ دقیقه تا ۱ روز انجام می دهند.

همچنین این موسسات در زمینه انجام ترجمه فوری مدارک برای آن دسته از اسناد و مدارکی که نیاز به اخذ تاییدات لازم از سوی دادگستری و وزارت امور خارجه را دارند نیز مشغول به ارائه خدمت می باشند. ترجمه فوری چنین مدارکی نیز به مدت زمانی مابین ۲ تا ۴ روز نیازمند است.

افراد متقاضی خدمات ترجمه فوری مدارک می توانند برای درخواست ترجمه مدارک خود با کارشناسان حاضر در موسسات رسمی ترجمه به صحبت و مشاوره پرداخته و پس از کسب اطلاعات لازم در این خصوص نسبت به درخواست ترجمه مدارک خود اقدام نمایند.

به چه دلیل ممکن است به ترجمه فوری مدارک خود نیاز پیدا کنید؟

افراد زیادی ممکن است به دلایل گوناگون و با توجه به شرایطی که در آن قرار می گیرند نیازمند استفاده از خدمات ترجمه فوری اسناد و مدارک خود باشند. به طور مثال شخصی که قرار است به همراه یک هیئت علمی یا تجاری به یکی از کشورها سفر کند و در این بین یا دیر از موضوع باخبر شده یا نام وی در لحظات آخر به لیست اسامی افراد اضافه شده و یا… نیاز مبرمی به بهره گیری از خدمات ترجمه فوری اسناد و مدارک پیدا خواهد کرد.

چنین شخصی می بایست مدارک مورد نیاز برای سفر خود را سریعا ترجمه نموده و هر چه زودتر به منظور اخذ ویزا دست به کار شود. نمونه دیگر فردی است که تمامی مدارک خود را در فرصت مناسب ترجمه کرده اما حین آماده سازی مدارک خود مدرکی را از یاد برده است یا شخص دیگری که ترجمه مدارک خود را به موقع انجام داده اما به تازگی مطلع شده است که می بایست تاییدات لازم را از سوی دادگستری و وزارت امور خارجه دریافت می کرده است.

این گروه از افراد و افرادی که در موقعیت هایی مشابه قرار می گیرند همگی جزو آن دسته از متقاضیانی هستند که نیاز به دریافت خدمات ترجمه فوری مدارک در مورد آنها صدق می کند. از همین رو استفاده از خدمات ترجمه فوری اسناد و مدارک برای چنین اشخاصی می تواند بسیار مفید و راهگشا باشد. گفتنی است دارالترجمه های رسمی و معتبر به منظور پاسخگویی به نیازمندی های این گروه از افراد متقاضی تدابیر خوبی را می اندیشند تا به احتیاجات آنها در اسرع وقت رسیدگی شده و این اشخاص بتوانند در فرصت محدودی که دارند با دریافت خدمات ترجمه فوری مدارک مابقی مراحل کار خود را نیز با موفقیت به انجام رسانند.

جالب است بدانید برخی از دارالترجمه ها برای رفاه حال بیشتر مشتریان خود این امکان را برای آنها فراهم می سازند که تصاویر مدارک خود را به وسلیه راه های ارتباطی آسان تری نظیر ایمیل، تلگرام یا واتس آپ برای این موسسات ارسال کنند تا هر چه سریعتر نسبت به ترجمه آنها اقدام شود.

در چنین حالتی افراد متقاضی زمان کمتری را صرف تحویل مدارک برای ترجمه کرده و کار ترجمه نیز زودتر شروع می شود. باید یادآور شد در این گونه موارد فرد متقاضی موظف است اصل مدارک را هنگام تحویل ترجمه ارائه دهد تا دارالترجمه آنها را به دقت رویت کرده و مورد بررسی قرار دهد. بدیهی است چنانچه هر گونه مغایرتی بین اصل و تصویر مدارک مشاهده شود موجب ابطال ترجمه شده و در این بین کلیه هزینه های مربوطه به عهده مشتری می باشد.

2 دیدگاه

  1. بزرگوار شماره تماس ندارید چرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *